Skrzynia 8F35 i 8F24 FORD – Awarie, usterki, koszt naprawy, opinie użytkowników

Skrzynia automatyczna Ford 8F35 to zaawansowany układ przekładniowy stosowany w pojazdach marki Ford (Transit, Mondeo MK5, Edge). Wyposażona w elektroniczne układy sterowania, umożliwia płynną i komfortową jazdę poprzez automatyczne zmiany biegów. Dzięki różnym trybom jazdy i diagnostyce awarii, zapewnia efektywność paliwową oraz niezawodność. Skrzynia 8F35 jest zintegrowana z zaawansowanymi technologiami, które monitorują parametry pojazdu, a także umożliwiają automatyczne parkowanie w niektórych wersjach. To rozwiązanie stosowane w różnych modelach pojazdów, zapewniające wydajność i wygodę podczas codziennej jazdy. Poniżej przedstawiamy najczęstsze usterki, na jakie mogą napotkać użytkownicy skrzyń automatycznych Ford 8F35, wraz z ich potencjalnymi przyczynami:

 

Najczęstsze Usterki

1. Szarpanie lub szorstka zmiana biegów: Ten problem może wystąpić w wyniku niskiego poziomu płynu przekładniowego lub uszkodzenia mechanicznego.Niektóre pojazdy Edge/Nautilus 2019 wyposażone w skrzynię biegów 8F57 mogą powodować ostre zmiany biegu na wyższy i niższy. Mogą również mieć ostre przejścia z parkowania do biegu wstecznego, parkowania do jazdy lub jazdy tyłem do jazdy (bez obecności kodów DTC). W pojeździe może również pojawiać się efekt zmiany biegu na wyższy z 4. na 5. biegu.

Może to wynikać z różnych parametrów oprogramowania modułu sterującego układu napędowego (PCM) w przypadku trudnych włączeń podczas zmiany biegów z różnych położeń dźwigni zmiany biegów. Należy przeprogramować moduł PCM, aby naprawić te objawy.

2. Wycieki płynu przekładniowego: Wycieki płynu przekładniowego to częsty problem w skrzyniach automatycznych. W niektórych pojazdach Focus/Transit Connect/Edge/Nautilus 2019 wyposażonych w skrzynię biegów 8F35 mogą występować wycieki płynu z uszczelnienia półosi skrzyni biegów. Ten stan może być spowodowany nadmierną ilością smaru do uszczelek wewnętrznych (ciemnobrązowego), który został nałożony podczas produkcji uszczelek osi. Należy dokładnie oczyść obszar. Jeśli nie, należy wymień uszczelnienie.

3. Opóźniona reakcja na zmianę biegu: Opóźniona reakcja na zmianę biegu może wynikać z problemów z układem sterowania, niewłaściwej kalibracji lub zużytych tarcz sprzęgłowych.Niektóre pojazdy Edge/Nautilus/Transit Connect 2019 wyposażone w skrzynię biegów 8F35 mogą wykazywać świecącą się lampkę kontrolną awarii (MIL) z diagnostycznym kodem usterki (DTC) P0766 i/lub sporadyczne lub opóźnione problemy z włączeniem biegu wstecznego.

Może to być spowodowane zanieczyszczeniem płytki separatora korpusu zaworu. Aby rozwiązać problem, należy poddać regeneracji korpus zaworów

4. Tryb awaryjny lub błąd skrzyni biegów: Skrzynia 8F35 może wchodzić w tryb awaryjny, co może być spowodowane uszkodzeniem czujników, problemami z układem sterowania lub innymi problemami elektronicznymi, bądź usterką mechaniczną skrzyni.

5. Hałas podczas pracy: Wysoki poziom hałasu podczas pracy skrzyni może wynikać z zużytych łożysk lub innych uszkodzeń mechanicznych.

6. Wibracje lub drgania: Wibracje lub drgania mogą wystąpić w wyniku problemów z elementami mechanicznymi, takimi jak przekładnie, tarcze sprzęgłowe lub łożyska.

7. Problem z parkowaniem (Park to Reverse/Drive): Nieprawidłowe zachowanie podczas zmiany z trybu parkowania na tryb jazdy lub wstecz może wskazywać na problem z układem sterowania.

8. Skakanie lub trzęsienie przy ruszaniu: To może być wynikiem problemów z tarczami sprzęgłowymi, osłabionymi sprężynami w konwerterze lub niskim ciśnieniem w układzie hydraulicznym.

9. Wysoki poziom temperatury: Nadmiernie wysoka temperatura oleju przekładniowego może wskazywać na problemy z chłodzeniem lub obiegiem oleju w skrzyni.

10. Problemy z elektroniką: Problemy z elektroniką, takie jak awarie czujników lub modułów sterujących, mogą prowadzić do różnych problemów w pracy skrzyni biegów. Kody U2100 i U2101 wskazują, że moduł nie jest poprawnie skonfigurowany. Należy sprawdzić historię napraw pod kątem wymiany modułów i sprawdzić, czy wszystkie procedury uczenia się adaptacyjnego i szkolenia zostały zakończone.

Koszt naprawy

Koszt naprawy skrzyni automatycznej Ford 8F35 może znacznie się różnić w zależności od rodzaju usterki oraz stopnia uszkodzenia. Skrzynie automatyczne są złożonymi i precyzyjnymi układami, co może wpływać na koszty naprawy. Koszt naprawy zależy od rodzaju problemu, który występuje w skrzyni. Proste naprawy, takie jak wymiana uszkodzonych czujników, mogą być mniej kosztowne niż bardziej skomplikowane naprawy, na przykład wymiana uszkodzonych tarcz sprzęgłowych czy łożysk lub nawet kompletna regeneracja skrzyni biegów.

W przypadku poważnej usterki konieczne może być wymienienie całej skrzyni, co może kosztować od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Warsztat ASB Długołęka posiada w swojej ofercie nowe skrzynie 8F35.

 

Aby zminimalizować ryzyko poważnej usterki i zwiększyć trwałość skrzyni DSG, ważne jest przestrzeganie zalecanego przez producenta harmonogramu serwisowego oraz korzystanie z wysokiej jakości oleju i filtrów. Skrzynia DSG jest bardziej zaawansowana niż tradycyjna skrzynia biegów i oferuje lepszą wydajność, jednak koszty naprawy mogą być wysokie w przypadku poważnej usterki. Dlatego ważne jest przestrzeganie zalecanego harmonogramu serwisowego oraz korzystanie z wysokiej jakości oleju

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników na temat skrzyni automatycznej Ford 8F35 są zróżnicowane, przykładowe opinie które mozna znaleźć w Internecie

  1. Opinia pozytywna: “Mam Forda z 8F35 od dwóch lat i jestem bardzo zadowolony z działania tej skrzyni biegów. Zmiany biegów są płynne i bezproblemowe, a także reakcja na pedał gazu jest natychmiastowa. W trybie sportowym skrzynia działa jeszcze lepiej, dając mi pełną kontrolę nad prędkością i momentem obrotowym. Ogólnie rzecz biorąc, jest to świetna skrzynia do codziennej jazdy.”

  2. Opinia neutralna: “Mam mieszane uczucia co do skrzyni 8F35 w moim Fordzie. Przez większość czasu działa poprawnie, ale zdarza się czasami opóźnienie przy zmianach biegów, zwłaszcza przy niskich prędkościach. Myślę, że wymaga to lepszej kalibracji. Ogólnie, gdy działa poprawnie, to świetnie, ale te drobne problemy mogą być irytujące.”

  3. Opinia negatywna: “Niestety, moje doświadczenia z 8F35 nie są pozytywne. Skrzynia czasami drga przy zmianach biegów, a także zauważyłem opóźnienia przy reakcjach na pedał gazu. Byłem już kilka razy w serwisie, ale problem nadal występuje. To naprawdę wpływa na komfort jazdy i mam nadzieję, że Ford poprawi ten model w przyszłości.”