Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego ciężarówki MAN TGS

MAN TGS to linia ciężarówek stworzona z myślą o różnorodnych zastosowaniach w transporcie drogowym. Charakteryzuje się solidną konstrukcją, wysoką niezawodnością i nowoczesnym designem. Dostępna w różnych wariantach napędowych i konfiguracjach, ciężarówka ta sprawdza się zarówno w transporcie dalekodystansowym, jak i lokalnym.

Sprzęgło, które trafiło do naszego zakładu pochodziło właśnie z takiego pojazdu. Klient skarżył się na duże wibracje auta podczas jazdy oraz falowanie obrotów. Podejrzenie padło na spalony tzw. lock-up.

Dlaczego regeneracja okładziny ciernej jest istotna?

Zużycie okładziny ciernej w sprzęgle hydrokinetycznym może prowadzić do szeregu problemów. Spadek jej skuteczności może wpływać na wydajność pojazdu, prowadząc do zwiększonego zużycia paliwa i utraty mocy. Ponadto, zaniedbanie regeneracji może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń sprzęgła, co z kolei wymagałoby kosztownej naprawy lub wymiany całego układu.

 

Proces Naprawy

Sprzęgło hydrokinetyczne, znane również jako sprzęgło hydrodynamiczne, odgrywa kluczową rolę w wielu pojazdach, zwłaszcza tych z automatyczną skrzynią biegów. Jednym z istotnych elementów tego układu jest okładzina cierna, która pełni rolę w procesie przenoszenia momentu obrotowego. Z biegiem czasu i eksploatacji, okładzina cierna ulega zużyciu, co wpływa na wydajność i trwałość sprzęgła hydrokinetycznego. Dlatego też regeneracja tej okładziny stała się niezwykle istotnym procesem w dziedzinie konserwacji i napraw pojazdów. I tak było w tym przypadku.

 

Proces regeneracji okładziny ciernej obejmuje kilka kluczowych kroków. Pierwszym z nich jest demontaż sprzęgła hydrokinetycznego i jego rozcięcie, co umożliwia dostęp do okładziny. Następnie usuwa się warstwę zużytej okładziny, a powierzchnię przygotowuje się do nałożenia nowej warstwy. Proces ten wymaga specjalistycznego sprzętu i doświadczenia, ponieważ warstwa okładziny musi być równomiernie i precyzyjnie nałożona, aby zapewnić optymalne działanie sprzęgła. 

Regeneracja okładziny ciernej ma wiele korzyści. Po pierwsze, jest to znacznie tańsza opcja niż kupno nowego sprzęgła hydrokinetycznego. Po drugie, umożliwia przedłużenie żywotności sprzęgła, co przekłada się na dłuższą trwałość pojazdu. Wreszcie, proces regeneracji pozwala także na ograniczenie wpływu pojazdów na środowisko poprzez redukcję ilości odpadów powstających w wyniku wymiany zużytej okładziny. W związku z tym regeneracja okładziny ciernej w sprzęgle hydrokinetycznym jest nie tylko kluczowa dla utrzymania efektywnej pracy pojazdu, ale także z ekologicznego punktu widzenia i aspektu ekonomicznego. Odpowiednia konserwacja i regeneracja tych elementów stanowią klucz do zachowania sprawności i trwałości pojazdu przez wiele lat.

Zapraszamy na naszą stronę internetową i do kontaktu w celu ustalenia szczegółów naprawy w ASB Długołęka.